wtorek, 26 maja 2015

Jak stworzyć sobie dobre miejsce pracy?

Wynajęcie biura w dobrej lokalizacji ważną częścią biznesu. Sprawdź biurowiec szczecin

Lokalizacja

Ważnym kosztem przy wynajęciu biura, jest też kwestia umeblowania i zaaranżowania przestrzeni. To jest coś, co trzeba wziąć pod uwagę. Możemy wynająć biuro, które jest już odpowiednio przygotowane do prowadzenia działalności, pytanie tylko, czy będzie nam to odpowiadało? Jeżeli lokal nie jest urządzony, zawsze możemy spróbować negocjować cenę. Wiadomo - zorganizowanie przestrzeni do pracy i przyjmowania klientów, to kolejny koszt.

Jeżeli nie zależy nam na dobrej lokalizacji, albo biuro jest tylko elementem uzupełniającym w kwestii pozyskiwania klientów, to możemy znacznie zmniejszyć koszty związanie z wynajęciem lokalu. Nie warto również wiązać się długoterminową umową, warto zwrócić uwagę na okres wypowiedzenia. Przecież nigdy nie wiadomo, czy dany lokal rzeczywiście się sprawdzi.


Gdzie trzymać dokumenty w biurze?

Archiwizacja dokumentów to jest ciekawy temat. Mam jeszcze kilka fajnych informacji.

Archiwizacja jest procesem polegającym na zabezpieczaniu i magazynowaniu akt. Magazynuje się takie akta, których się już nie używa, ale z powodu wymogów prawa, lub inne, dobrze jest je zachować. Miejscem magazynowania takich dokumentów, jest archiwum. Duże instytucje, bądź duże firmy posiadają własne archiwa. Kolejna kwestia też jest związana z omawianym tematem.

Katalogowanie i zbieranie akt ma swoje bardzo istotne powody. Jeżeli posiadamy duże przedsiębiorstwo, to są nam niezbędne wtedy, kiedy wymaga ich na przykład urząd skarbowy. Nie chodzi tylko o faktury, czy też rachunki. Istotne są wszelkie inne dokumenty. Jeżeli nie jesteśmy w stanie dać sobie rady samodzielnie, należy znaleźć firmę zewnętrzną, która uporządkuje to za nas. Równie ciekawym i podobnym tematem jest też to co opiszę następnie.

Co zrobić jeśli mam w firmie znaczną ilość faktur, które nie są mi już potrzebne ale z uwagi na wymogi prawne muszę je przechowywać? Chyba najlepszym rozwiązaniem tego problemu jest zorganizowanie sobie archiwum - aczkolwiek robienie tego we własnym zakresie pociąga za sobą spore koszty. Tak więc lepiej i taniej jest to przekazać do firmy zewnętrznej. Podobnie ma się następna sprawa.

Ciekawe prawda? Myślę, że jeszcze poruszę te zagadnienia w kolejnych wpisach.


Z wikipedii

Biuro (fr. bureau) to miejsce pracy pracowników administracyjnych instytucji lub firmy albo administracyjna instytucja, wykonująca właściwe sobie prace urzędnicze.

Podstawowe typy pomieszczeń pracy biurowej:

pomieszczenia indywidualne
biuro kombi1
wnętrza grupowe
wnętrze wielkoprzestrzenne.

Ilość powierzchni biura jako zespołu pomieszczeń służących pracownikom biurowym pracującym na stałe w biurze przypadająca na jedną osobę oznacza poziom zaludnienia biura.2

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Biuro


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz