O (nie)prawidłowym używaniu social media
Social media to często wałkowany temat. Pisze się wiele o tym jakie dają możliwości, mówi się też o zagrożeniach.
Konto na fejsie ma prawie każdy. Mało kto niestety zamieszcza tam materiały w sposób przemyślany - zdjęcia potomków, domów, samochodów, zdjęcia z wyjazdów, z imprez. Lajkowanie czego popadnie , chętniej to co umieszczamy na fejsie, ma znaczenie w "realu". Jeśli rozsyłamy CV, bo chcemy dostać pracę, możemy być pewni, że zanim pracodawca nas przyjmie, to sprawdzi nasze konto. Czy jest się czego obawiać?
Jeśli nie publikujemy wszystkiego jak leci, nie rozdajemy lajków zbyt hojnie, to powinniśmy czuć się bezpieczni. Ale każdy może dowiedzieć się co lubimy, na jaką partię głosujemy, jakie są nasze poglądy, na co wydajemy pieniądze, na jakim poziomie żyjemy, jakie mamy zwierzęta/dzieci/partnerów...
To są informacje prywatne. I w tej sferze powinny takie pozostać. Nie zapominajmy, że to świadczy o nas, możemy byc potencjalnie bardzo dobrymi pracownikami, ale jeżeli na swojej tablicy źle wyrażamy się o swoim poprzednim pracodawcy (lub co gorsza - o obecnym) to może nam zamknąć drzwi do kariery. Tak więc - publikujmy treści w portalach społecznościowych w sposób bardziej przemyślany - to się opłaci.
Definicja social media marketing
Social media marketing: jest to (pl. marketing w mediach społecznościowych) - zjawisko polegające na zdobywaniu uwagi oraz generowaniu ruchu internetowego przy pomocy serwisów społecznościowych. Do promocji marki wykorzystuje się takie portale społecznościowe jak Facebook, Twitter, LinkedIn, Yelp, Youtube czy blogi. Media społecznościowe w ostatnim czasie odgrywają coraz większą rolę w działaniach marketingowych wielu firm, ze względu na fakt, że są łatwo dostępne dla wszystkich, którzy mają dostęp do internetu. Social media marketing umożliwia bezpośredni dostęp do pożądanej grupy docelowej, a dodatkowo obniża koszty działań marketingowych.
Social Media Marketing wykorzystuje zaangażowanie klienta na portalach społecznościowych, wobec marki lub produktu. Głównym celem działań z zakresu Social media marketing nie jest efekt sprzedażowy, ale budowanie wizerunku marki. Materiały do kampanii marketingowych tworzy się, nie tylko po to by zdobyć uwagę klienta, lecz przede wszystkim w celu zachęcenia go do dzielenia się nimi ze swoimi znajomymi. Skutkuje to zwiększeniem wiarygodności przekazywanej treści, gdyż pochodzi ona z zaufanego źródła.
Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Social_media_marketing
Social media dla firm - nowa usługa
Tak, jak kiedyś wszyscy robili strony internetowe, tak teraz wszyscy chcą prowadzić firmowe fanpejdże.
Skąd ten efekt? Wiadomo, popularność Facebooka jest bardzo duża, pojawia się więc pomysł, by wykorzystać to "social media" do prowadzenia biznesu. Możemy w ten sposób promować swoje produkty, tworzyć bazę klientów, budować swój PR w internecie. Ale trzeba to wykorzystać dobrze. Niestety, nie wszystkie firmy z "social media" w ofercie, robią to dobrze. Wiele z nich nie zatrudnia chociażby dobrych copywriterów, obeznanych w social media. To, co wydaje się łatwym sposobem na zarobienie, może być gwoździem do trumny. Zamiast zyskać na wizerunku, można bardzo dużo stracić, lub nawet wyrzucić pieniądze w błoto.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz